Održan treći Podgorički Salon Vina

Piše: Objavljeno: 13/05/2023
featured image

Foto: Mediabiro

Na trećem Podgoričkom Salonu Vina koji je organizovan pod sloganom “Biraj crnogorska vina” predstavilo se 26 vinarija sa teritorije Podgorice i sedam iz drugih regija, te su posjetioci imali priliku da se upoznaju sa radom već etabliranih vinarija, ali i onih manjih koje tek stvaraju mjesto za sebe na crnogorskoj eno sceni.

Projekat su po treći put organizovali Dragutin Dado Kontić i Bojana Minić ispred Salona vina, u partnerstvu sa Glavnim gradom, Turističkom organizacijom Podgorice i Hotelom Podgorica, sa zajedničkom vizijom da ovaj događaj bude posvećen promociji vinarija, vinara i vinske kulture u Podgorici, te pozicioniranju Podgorice kao vinske destinacije, kaže se u saopštenju.

“Podgorički Salon Vina se tradicionalno održava u hotelu “Podgorica” zbog jedinstvenog ambijenta, pogleda na rijeku, Staru varaoš, Sastavke. Međutim, vremenske prilike nam nisu išle na ruku tako da je kompletan događaj izmješten i održao se u unutrašnjem dijelu hotela. Nadam se da to nije umanjilo doživljaj i užitak u degustaciji ovih predivnih vina koja su ovdje izložena. Podsjetiću da osim Salona vina projekat uključuje i pokretanje specijalizovanog časopisa o vinu i vinogradarstvu, zatim otvaranje malog muzeja vina u Njegoševoj ulici koji je posvećen lokalnim vinima, kao i online wine shop. Sve to zajedno je dalo značajan doprinos u promociji vinske kulture koja je jedan od najznačajnijih segmenata turističke ponude Podgorice i pozicioniranja Podgorice kao vinske destinacije,” istakla je direktorica TO Podgorica, Irena Rogošić. 

Svim prisutnim zvanicama i poštovaocima crnogorskog vina obratili su se i zamjenici gradonačelnice Podgorice, Luka Rakčević i Danilo Šaranović, piše Mediabiro.

“Želio bih da se zahvalim našem Dadu i Bojani na organizaciji ovog, rekao bih najiskrenije, veličanstvenog događaja koji je u punom saglasju sa vizijom Glavnog grada, a to je da su vino, vinogradarstvo i vinski turizam zaista ogromna razvojna šansa Podgorice,” kazao je Šaranović. 

Ipak, napominje da u proteklom periodu nije dovoljno valorizovan potencijal vinogorja  koji Podgorica ima, a koji iznosi 2.500 hektara, ali i potencijal regiona Kuča, Pipera, Bera i Zagarača, glasi saopštenje.

“Za nas kao Glavni grad je obaveza da u narednom periodu budemo najpouzdaniji partner podgoričkim vinarima. Glavni grad će u narednom periodu kroz različite vidove podrške ovakvim i sličnim događajima sigurno dati ogroman doprinos podizanju svijesti o stilovima života, ono što bi trebali da budu zdravstveni efekti konzumacije vina, ali važnosti destinacije porijekla vina.”

Šaranovićev kolega, zamjenik gradonačelnice Podgorice, Luka Rakčević saglasan je da će nova gradska uprava uložiti velike napore kako bi se iskoristio pun potencijal Podgorice kao eno destinacije. 

“Sama činjenica da u Crnoj Gori imamo preko 100 proizvođača vina, preko 300 uzgajivača grožđa, a samo na ovom salonu danas imamo 34 vinarije, a od toga 27 sa teritorije glavnog grada, govori koliko je neophodno nastaviti podržavati ovakvu inicijativu. U ime Glavnog grada i nove gradske uprave mogu da kažem da je najmanje što ćemo uraditi jeste da nastavimo podršku kakva je i bila, a vjerujem da ćemo vrlo brzo to izdići na još veći nivo,” najavio je Rakčević. 

Zavodovljstvo što su učestvovali u ovako značajnom projektu i što su široj javnosti mogli da prikažu svoje proizvode izrazili su i sami vinari. David Mićunović iz Patrimonio vinarije iz Bobije naglasio je značaj ovakve manifestacije.

“Mislim da su sajmovi poput ovoga veoma značajni za crnogorske proizvođače da bi se približili toj publici koja pije vina u Crnoj Gori. Salon vina organizuje i takmičenje crnogorskih vina, a mi smo upravo na tom sajmu osvojili nagradu za najbolje crnogorsko bijelo vino prošlog septembra,” kazao je Mićunović.

Na Podgoričkom Salonu Vina su po treći put učestvovali i predstavnici kompanije 13. jul Plantaže, kao najveći proizvođač vina ne samo u Crnoj Gori, već i regionalno.

“Ova godina je posebna za nas pošto Plantaže slave 60 godina postojanja, ali imamo i manji jubilej, 30 godina našeg najvećeg brenda, vina Vranac Pro Corde. Drago mi je što se na salonu broj proizvođača iz godine u godinu povećava. Vinska kultura u Crnoj Gori se razvija iz dana u dan, sve više je istinskih hedonista koji uživaju u vinu i to se istinski osjeća najbolje na ovakvim mjestima,” kazala je predstavnica kompanije Plantaže, Jovana Šanović

Kako bi doživljaj ovog salona bio potpun, organizatori su se potrudili da obezbijede kvalitetan muzički program koji bi pratio degustaciju vina. U muzičkom dijelu programa nastupili su pop zvijezda Nenad Knežević Knez i DJ Danilo Radusinović koji su atmosferu trećeg Podgoričkog Salona Vina učinili još posebnijom. 

Creative
Društvo
Kolumne
Ostalo
Posao
Uncategorized
Vijesti
Zabava

Ostavi komentar

(Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *)