Koncesija za Aerodrome rizična, dugovanja oko 15 miliona

Piše: Objavljeno: 16/01/2023
featured image

Vlada neće povlačiti nikakve poteze kojim bi državne monopole poput Aerodroma Crne Gore dala u ruke nekomo drugom, poručio je premijer Dritan Abazović, govoreći o mogućoj odluci o dodjeli koncesija za tu kompaniju.

Vladan Drašković, izvršni direktor Aerodroma Crne Gore kaže da koncesija za Aerodrome u Crnoj Gori nosi određene rizike.

Kako je saopšteno, dugovanja kompanije su od 13 do 15 miliona eura.

Abazović i ministar finansija Aleksandar Damjanović posjetili su danas državnu kompaniju Aerodrome Crne Gore. Premijer je poručio da Aerodromi Crne Gore imaju punu podršku Vlade.

„Zajednički je konstatovano da se, uprkos velikom javašluku koji je postojao u prethodnom periodu i nedostatku investicija, Aerodromi polako vraćaju i vraćaju dugovanja“, saopštio je Abazović i dodao da će se rezultati vidjeti tokom dvije naredne turističke sezone.

Ističe da je najveća potreba za investicijama na Aerodromu u Tivtu, piše rtcg.me.

Kada je riječ o koncesijama za Aerodrome Crne Gore, premijer poručuje da će Vlada najozbiljnije razmotiriti sve mogućnosti koje su na stolu.

U naredne dvije do tri sedmice, kako kaže, očekuju mišljenje Aerodroma Crne Gore o tome kako će se kompanija razvijati u narednem periodu od pet ili 10 godina. Tek nakon toga, kako kaže, mogu se donositi dalje odluke.

„Ovo je kompanija u državnom vlasništvu i mi nećemo povlačiti nikakav potez koji bi monopole, koje država ima, dao u ruke nekomo drugom“, poručio je Abazović.

Ističe i da je cilj da Crna Gora dobije treći aerodrom.

Navodi i da Vlada ima upite od stranih partnera o tome da li će Aerodrome dati pod koncesiju, te da se moraju dati odgovori.

„Taj odgovor nije lagan, složene su okolnosti, a mi moramo da napravimo procjenu šta je najbolje za državu i ne smije se dozvoliti greška“, saopštio je premijer i poručio da nije za to da se odluka o koncesijama donosi na prečac.

Izvršni direktor Aerodroma Crnn Gore Vladan Drašković, rekao je da su koncesije legitiman model upravljanja, ali da u slučaju Crne Gore nosi određene rizike.

On je rekao i da nije siguran u tezu da se kroz davanje aerodroma u koncesije, poboljšava rad Aerodroma i avio-dostupnost.

“Treba staviti na sto i vidjeti šta je retorički upakovano da zvuči kao argument, a možda i nije”, smatra Drašković.

U Aerodromima oko 780 zaposlenih

Abazović je kazao da u Aerodromima Crne Gore radi 780 ljudi, a za vrijeme bivšeg menadžmenta to je bilo oko 720 ljudi.

„Teze da se došlo do 1.000 zaposlenih na Aerodromina nijesu tačne“, saopštio je premijer.

Predsjednik Odbora direktora Aerodroma Crne Gore Eldin Dobardžić je saopštio da su u martu 2021. zatekli sistematizaciju sa preko 830 sistematizovanih radnih mjesta. Krajem marta 2021. bilo je oko 730 radnika.

„Postoji povećanje broja zaposlenih, ali imali smo situaciju da u špicu sezone da 150 ljudi ide na bolovanje“, kazao je Dobardžić.

Naveo je da su prema ranijim informacijama dugovanja Aerodroma od 13 do 15 miliona eura.

Kada se  uzmu u obzir  potraživanja prema Montenegro erlajnsu i depozite u CBCG dugovi su, kako kaže Dobardžić, oko sedam miliona.

„Oko sedam miliona su dugovanja, Aerodromi su i likvidni i solventni“, zaključio je Dobardžić.

Creative
Kolumne
Ostalo
Posao
Uncategorized
Vijesti
Skip to content