U Crnoj Gori je, prema nezvaničnim podacima koje Nacionalnoj turističkoj organizaciji (NTO) dostavljaju lokalne, 5. avgusta boravilo 100 hiljada gostiju, što je rast od četiri odsto u odnosu na prethodnu godinu i ostvarenje od 90 odsto odsto u odnosu na 2019.
Iz NTO-a su kazali da, iako još nemaju sve zvanične podatke, ova sezona po mnogim parametrima je na istom nivou u odnosu na prošlogodišnju, a po nekim parametrima i nešto bolja.
Predstavnica NTO-a, Milena Vujović, kazala je da podaci Monstata govore da je tokom juna i jula registrovan dolazak oko 872 hiljade turista, što je na istom nivou kao prethodne godine, odnosno ostvarenje od 99,3 odsto, dok to predstavlja rast od 2,5 odsto u odnosu na 2019.
Vujović je rekla da, posmatrajući jul, najveći broj dolazaka je sa tržišta regiona, Turske, Velike Britanije, Njemačke, Francuske, Poljske i Izraela, prenosi Mediabiro.
„Kada je u pitanju ostvareni rast sa ovih tržišta, bilježili smo duplo više gostiju sa tržišta Turske tokom jula, dok smo sa tržišta Velike Britanije, gdje smo imali i najveći broj aktivnosti, bilježili rast od 25 odsto u odnosu na jul prošle godine, te rast od 57 odsto u odnosu na 2019. godinu“, navela je Vujović.
Posmatrajući podatke i drugih institucija, Vujović je ocijenila da je iza nas prilično dobra sezona.
„Prema podacima Centralne banke (CBCG), u drugom kvartalu ove godine ostvaren je prihod od 340 miliona EUR, što je dva odsto više i odnosu na isti period prethodne godine i rast od 64 odsto u odnosu na isti period 2019“, precizirala je Vujović.
Kako je dodala, podaci Ministarstva finansija o ukupnim namjenskim prihodima pokazuju da je od početka godine, zaključno sa 4. septembrom, prihodovano tri miliona EUR, što je sedam odsto više u odnosu na prethodnu godinu.
Ovi podaci uključuju boravišnu taksu, turističku taksu i članske doprinose, odnosno dio ovih prihoda koji ide u državni budžet.
„Pred nama je period intenzivnih promotivnih aktivnosti, te su u toku pripreme za sajam u Londonu – najveću svjetsku turističku berzu, sajam u Parizu i sajam kongresnog turizma u Barseloni. Takođe, tokom ljeta je rađeno na velikim marketinškim kampanjama, te uskoro počinju kampanje na tržištima Velike Britanije, Njemačke i Francuske“, rekla je Vujović.
Ona je navela da NTO sprovodi i projekat integralnog upravljanja kvalitetom u destinaciji koji ima za cilj unapređenje kvaliteta destinacije.
„Prethodne godine rađen je kao pilot projekat za dvije destinacije Kotor i Cetinje, a ove godine po prvi put se ovako nešto radi na novu svih opština u Crnoj Gori. U okviru njega vrši se mjerenje online reputacije kako bi se uočili nedostaci i prednosti u turističkoj ponudi, a onda se nudi i edukacija“, rekla je Vujović.
Prema njenim riječima, sve je vrlo egzaktno i mjerljivo, jer se vrši putem jednog od dva najveća softvera za ove vrste mjerenje.
„Tokom prethodnog mjeseca smo objavili poziv i za turističku privredu, te će oko 400 privrednika moći da dobije besplatnu analizu kvaliteta, odnosno mjerenje online reputacije i dobije neophodne edukacije. Poziv je otvoren do 1. oktobra ove godine“, kazala je Vujović.