Prodaja automobila u Evropi pada

Piše: Objavljeno: 21/08/2024
featured image

Foto: Ilustracija, pexels

Rast prodaje automobila u Evropi jenjava, što prisiljava proizvođače da razmotre prekomjernu proizvodnju i razmišljaju o mogućim zatvaranjima.

I kao da to nije dovoljno, prognoze za 2025. godinu izgledaju još i gore budući da pravila Evropske unije o emisijama CO2 zahtijevaju novi krug smanjenja. Moraće da se proda više ionako jedva profitabilnih električnih vozila nego što ih kupci zapravo žele, a prisilno smanji prodaja visoko profitabilnih vozila s motorima na unutrašnje sagorijevanje koje kupci zaista žele.

Iz HSBC Global Research kažu da će to biti problem za Volksvagen i Reno, a da se deoničari BMW-a i Volva mogu opustiti.

Prošle godine je prodaja u Zapadnoj Evropi skočila za 13,9 odsto na 11,56 miliona vozila, čime su proizvođači putničkih automobila i terenaca mogli da podignu cijene i imaju veće profite, prenosi rtcg.me.

Ti pogodni uslovi ove godine su postepeno nestali, a stanje će postati još gore.

Rasta gotovo uopše neće biti

Kompanija koja se bavi analizom podataka GlobalData nemilosrdno smanjuje prognoze prodaje u Zapadnoj Evropi. Prije tri mjeseca predviđali su rast od tek nešto manje od pet posto. Posljednja prognoza kaže da rasta gotovo uopše neće ni biti – predviđaju tek 0,2 odsto.

Zapadna Evropa uključuje pet najvećih tržišta – Njemačku, Francusku, Britaniju, Italiju i Španiju.

“Postoji kombinacija prepreka za tržišnu aktivnost, a ne izgleda kao da će one uskoro značajno oslabiti. Kamatne stope još su visoke, iako su preduzeti prvi koraci za opuštanje monetarne politike,” navodi se u izvještaju GlobalData.

“Cene vozila su još uvijek visoke – usprkos činjenici da su prepreke u isporuci koje su izazvale veliki porast cijena vozila posljednjih godina nestale – i nema znakova velikog smanjenja u kratkom roku. Istovremeno, zamah gubi i tržište električnih vozila. Sada predviđamo da će rezulat za cijelu godinu tek neznatno premašiti onaj iz 2023″, navode.

Globalna investiciona banka UBS kaže da će ovi pogoršani uslovi stvoriti pritisak na profit proizvođača do kraja ove godine.

Gledajući 2025. godinu, HSBC Global Research navodi da bi potencijalne kazne za proizvođače koji ozbiljno krše ciljeve EU u pogledu smanjenja emisije CO2 mogle iznositi pet milijardi eura, iako naglašavaju kako je iz Renoa rečeno kako bi one mogle da budu čak i dvostruko više.

“Volvo i BMW su u boljoj poziciji, dok Volksvagen i Reno moraju popuniti veliki jaz,” stoji u izveštaju.

Proizvođači koji zaostaju nadaju se da će im to poći za rukom uz pomoć novih modela.

Creative
Društvo
Kolumne
Ostalo
Posao
Uncategorized
Vijesti
Zabava

Ostavi komentar

(Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *)