U Ispitnom centru, u saradnji sa Ministarstvom prosvjete, nauke i inovacija održana konferencija za novinare, predstavljeni su rezultati Međunarodnog testiranja TIMSS 2023 za Crnu Goru, u okviru kojeg su testirani učenici četvrtog razreda iz matemetike i prirodnih nauke. Ostvaren je bolji rezultat nego u prethodnom ciklusu, ali opet ispod TIMSS prosjeka.
Radi se o istraživanju postignuća učenika iz matematike i prirode, a ovo je drugi ciklus TIMSS istraživanja u kojem učestvuje Crna Gora. Testiranje je sprovedeno u četvrtom razredu, u 141 osnovnoj školi, na uzorku od 4.690 učenika.
“U matematici, na čelu sa Singapurom, (Kineski Taipei, Koreja, Hong Kong SAR i Japan) pet istočnoazijskih zemalja su prednjačile u odnosu na druge TIMSS zemlje i to sa značajnom razlikom. Učenici četvrtog razreda iz Crne Gore na testu iz matematike ostvarili su 477 bodova, što je značajno bolji rezultat u odnosu na prethodni ciklus TIMSS 2019 (453), a opet statistički niže u odnosu na TIMSS prosjek koji iznosi 500 bodova. U Crnoj Gori je 2% učenika postiglo napredni nivo iz matematike, dok je 84% postiglo osnovni nivo. Međutim, 16% učenika nije postiglo ni osnovni nivo iz matematike. Visoki nivo postiglo je 17%, dok je srednji nivo postiglo 53% učenika”, navode u saopštenju.
Rezultati iz prirodnih nauka pokazuju da su učenici iz Singapura, Koreje, Kineskog Taipei, Turske i Engleske, postigli najbolje rezultate, a pridružile su im se Japan i Poljska.
“Učenici četvrtog razreda iz Crne Gore na testu iz prirodnih nauka ostvarili su 461 poen, što je niže u odnosu na TIMSS prosjek koji iznosi 500 poena, a ipak više u odnosu na postignuće iz ciklusa TIMSS 2019 (453). U Crnoj Gori je 1% učenika postiglo napredni nivo iz prirodnih nauka, dok je 80% postiglo osnovni nivo. Međutim, 20% učenika nije postiglo ni osnovni nivo. Visoki nivo postiglo je 11%, dok je srednji nivo postiglo 45% učenika”, naglasili su na konferenciji direktor Ispitnog centra Miloš Trivić, nacionalna koordinatorka za PIRLS i TIMSS, Marina Radović, i direktorica Direktorata za cijeloživotno učenje u Ministarstvu prosvjete, nauke i inovacija, mr Jasna Jovanović.