Mugoša: Standard građana nije poboljšan, cijene znatno brže da rastu u poređenju sa eurozonom

Piše: Objavljeno: 27/07/2024
featured image

Foto: SD, arhiva

Potpredsjednik Socijaldemokrata Boris Mugoša komentarisao je podatke o standardu građana, inflaciji, Evropi sad 1 i 2 poručujući da standard građana nije poboljšan.

– Da se vratimo u činjeničnu a ne predizbornu realnost. Bajke o značajnoj inflaciji koja je samo uvezena ili uvozna, odnosno fiktivne relanosti u kojoj, kako kažu kreatori unikatne nove ekonomske misli u Crnoj Gori, na drastični rast cijena u Crnoj Gori ne utiče administrativna ekonomija nove vlasti, odnosno ekonomija rasta potrošnje bez rasta produktivnosti, demantuju zvanični podaci evropskih institucija – naveo je Mugoša.

On ukazuje da, prema podacima Eurostat-a, cijene u Crnoj Gori počinju znatno brže da rastu u poređenju sa eurozonom (veoma važno jer su to zemlje koje koriste eura) od januara 2022. godine, odnosno od početka primjene Evropa Sad 1. Mugoša ističe i da izvor podataka nisu političke partije nego Eurostat – statistička kancelarija Evropske zajednice koja objavljuje zvaničnu statistiku Evropske unije i ostale evropske statistike, odnosno obezbjeđujue uporediv, pouzdan i objektivan pregled evropskih promjena.

– Uz sve ovo, a znamo koliko rast cijena električne energije utiče na rast cijena dobara i usluga, u odnosu na 2019. godinu cijene električne energije u eurozoni uvećene su u prosjeku za 42 odsto, a u Crnoj Gori 2,9 odsto, što još dodatno razliku u inflaciji između Crne Gore i eurozone čini slikovitijom – istakao je Mugoša.

Ocijenio je da su efekti Evrope sad 2, koja još podrazumijeva i povećanje PDV-a na smještaj i na hranu u restoranima, uvođenje novih akciza, markiranje goriva i s., svakom ko se ozbiljnije bavi navedenom problematikom jasni, jer ekonomija ima svoje zakonomjernosti, piše Pobjeda.

– Uostalom, prema Eurostatu nije došlo do suštinskog poboljšanja životnog standarda u Crnoj Gori. Naprotiv – podvukao je Mugoša.

On ističe da su narativi 450>250, bilbord ekonomija i sl, marketinške matrice koje su legitimne.

– Odlazak u prodavnicu, kod frizera, automehaničara, u kafić i restoran, i dr. govori više od svega navedenog – zaključio je Mugoša.

Creative
Društvo
Kolumne
Ostalo
Posao
Uncategorized
Vijesti
Zabava

Ostavi komentar

(Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *)