Crnogorski mediji više od polovine prihoda dobili iz javnih izvora

Piše: Objavljeno: 15/12/2024
featured image

Foto: Ilustracija, pixabay

Crnogorski mediji su, tokom prošle godine, prihodovali 52 miliona eura, a više od polovine tog iznosa dobili su iz javnih izvora, odnosno od države i opština, pokazalo je istraživanje Sindikata medija Crne Gore (SMCG).

Kako je saopšteno iz SMCG, istraživanje „Poslovanje medija u Crnoj Gori u 2023. godini“, treće po redu koje SMCG radi, urađeno je na osnovu desk istraživanja i uporedne analize podataka dostupnih u zvaničnim izvještajima koje mediji dostavljaju Poreskoj upravi.

Istraživanje je pokazalo da su crnogorski mediji prošle godine imali dvije hiljade zaposlenih, a od tog broja svega malo više od 800 ljudi radilo je u privatnim medijima.

Prema podacima istraživanja, ukupan neto profit crnogorskih medija bio je nešto iznad 1,2 miliona, što je znatno više u odnosu na pandemijsku 2022. godinu, kada su imali ukupnu simboličnu dobit od nešto preko 50 hiljada eura

“Najviše prihoda i majbolji poslovni rezultat ima Javni servis Radio i Televizija Crne Gore koji je iz državnog budžeta dobio 19,5 miliona eura”, navodi se u saopštenju SMCG.

Kako se dodaje, nakon javnog servisa, u Crnoj Gori najbolje su poslovali štampani mediji koji su zbirno prihodovali 8,5 miliona eura i 2023. godinu završili sa nepunih 449.000 eura.

“U plusu su na kraju godine bile i privatne radio stanice, koje su ostvarile ukupan neto prihod od 124,7 hiljada eura”, kazali su iz SMCG.

Oni su naveli da su najlošiji poslovni rezultat ostvarile privatne televizije koje su, iako su zbirno prihodovale 9,2 miliona eura bile gotovo 923 hiljade eura u minusu.

“Taj je rezultat, ipak, dvostruko bolji u odnosu na 2022. godinu kada su zabilježili 1,78 miliona eura minusa”, navodi se u saopštenju.

Kako se ističe, istraživanje je pokazalo da su budžetska izdvajanja, kao i razni vidovi donacija, dotacija i subvencija bili glavni izvor finansiranja za državne, odnosno lokalne javne medije.

“To istovremeno pokazuje i ograničenja marketinškog tržišta u Crnoj Gori na kojem preostali, privatni mediji, moraju da se bore za dio svog finansijskog kolača”, kaže se u saopštenju.

Creative
Društvo
Kolumne
Ostalo
Posao
Uncategorized
Vijesti
Zabava

Ostavi komentar

(Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena *)