Nakon završetka turističke sezone, građanima Žabljaka ostaju visoke cijene namirnica u marketima, pijaci i restoranima. Građani koji su u prilici, zbog velike razlike u cijenama odlaze u nabavku u druge sredine. Kako bi se olakšalo lokalnom stanovništvu u Opštini Žabljak razmišljaju o obezbjeđivanju kartica sa popustom za mještane po uzoru na neka razvijenija turistička mjesta.
Kako ljeto odmiče turisti sa Žabljaka polako odlaze a visoke cijene u marketima, ugostiteljskim radnjama i pijaci formirane uz obrazloženje da je Žabljak turističko mjesto ostaće do iduće sezone. Tako se privilegija mještana da žive u turističkom mjjestu, bar kada su, cijene namirnica u pitanju, pretvorila u nepravednu kaznu. Primjera radi, jogurt košta od 2 do 3 eura, korpa jaja od 2 do 7, kilogram mladog kajmaka 13 a sira 7,5 eura, dok jedan kilogram masti košta 6 eura.
I mještani Žabljaka odlaze u nabavku u druge gradove.
“Znajući ljude koji dolaze iz Dubrovnika i drugih turističkih mjesta oni kažu da imaju popust kao stanovnici toga mjesta da im nijesu cijene kao za turiste”, kazala je mještanka.
O takvom rješenju razmišljaju i u lokalnoj upravi Žabljaka, kaže predsjednik opštine Radoš Žugić.
“Ono što će lokalna samouprava u dogledno vrijeme inicirati, to je u skladu sa uporednom praksom koja postoji u ostalim opštinama u Crnoj Gori i po uzoru na primjer na Opštinu Kotor koja je u skorije vrijeme obezbijedila kartice za svoje domicilno stanovništvo koje obezbjeđuju stanovništvu van turističke sezone određene popuste u trgovinskim i ugostiteljskim objektima. To je nešto s čime smo mi kao lokalna samouprava prvog dana bili upoznati i željeli smo da pokušamo da lokalnom stanovništvu obezbijedimo neke popuste u ugostiteljskim objektima i trgovinskim lancima kada turistička sezona nije u svom punom jeku”, kazao je Žugić.
On nagovještava i spremnost da sa vlasnicima marketa razgovara o prilagođavanju cijena kupovnoj moći lokalnog stanovništva van sezone.